Ustaz Azhar Idrus - Masjid Negeri Shah Alam



Misi kedua Kuliah Ustaz Azhar... dua hari berturut-turut.

Bertolak dari rumah lebih kurang jam 4.50 petang. Singgah solat Asar di masjid berhampiran. En suami lepas solat nampak sempat borak kejap dengan ustaz Sobri di anjung masjid. Saya dan anak2 perempuan buat isyarat dari jauh, tunjuk jam tangan. En suami dan anak bujang cepat2 mintak diri dari ustaz untuk gerak ke Shah Alam. InsyaAllah tiada aral dalam sejam suku sampai lah kami di Masjid Negeri, Shah Alam untuk Kuliah Maghrib bersama Ustaz Azhar Idrus.

Dapat parking bawah pokok. Jangan pokok tumbang sudaa.. he he.. Terus menuju ke bilik wudhuk sebab masa tu jam dah hampir 6.45 petang. Risau nanti lambat-lambat, tak dapat duduk di ruang solat utama.

Alhamdulillah, dapat tempat di ruang solat berkarpet tapi bila mula kuliah... alahai speaker pulak buat hal... tak dengar. Anak2 dan para remaja ramai yang ambik langkah angkat tangan, pusing2 tangan nak tunjuk yang kamiorang tak dengar. Tapi takleh nak buat apa, pusing tengok kiri-kanan memang takde speaker pun yang hampir dengan kitaorang. Suara ustaz memang tak dapat dikesan secara clear. Dengar tapi tak brape clear.

Tak lama lepas tu tiba2 satu group anak2 tahfiz perempuan yang duduk selang tujuh lapan saf di depan bangun bergerak keluar, ada la dalam 12 orang gitu. Kami2 pun apalagi, spontan ramai2 dalam jumlah yang lebih kurang sama bangun, sempat le capai beg masing2 terus mara beranjak ke depan untuk isi ruang yang dikosongkan. Alhamdulillah berkat hati duk memohon agar dapat mendengar suara ustaz dengan jelas, maka syukur lah diperkenankan Allah. Betul2 dapat duduk bawah speaker. Terang dan jelas dengar suara ustaz. Hati dan mulut bersaing2 ucap syukur... :)

Nanti lepas ni nak share sedikit sebanyak kefahaman ilmu yang dapat malam tadi. InsyaAllah to be continued...

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...