Sekitar Hotel Elaf Grand al-Majeedi, Madinah

...bersambung dari SINI


Alhamdulillah di Madinah kami menginap di hotel Elaf Grand al-Majeedi. Hotelnya betul2 di luar gate Masjid Nabawi bernombor 16 dan 17. Dari gate pula, sangat dekat jaraknya dengan pintu Umar al-Khattab bernombor 17 khusus bagi ruang solat wanita.



Entrance kedua Elaf Majeedi

Makanan buffet di hotel Elaf Majeedi alhamdulillah boleh tahan sedap cumanya tak banyak pilihan sebagaimana buffet di hotel Mekah. Makanan di masak di tempat lain, dibawa  dan dihidangkan secara buffet di dewan makan hotel. Ada partition untuk ruang makan group lain, mungkin caterer pun berbeza. Caterer kami orangnya dari Pattani Thailand, saya sempat interview tanya...
Nasi Lemaknya.. Terbaik







Selama lima hari berada di Madinah, ada la beberapa kali kami  3beranak meluangkan masa berjalan melihat2 kedai di sekitar hotel Elaf Majeedi dan kawasan berhampiran. Jenuh round sebab di bawah hotel saja pun dah banyak kedai. Belum melintas pergi bangunan lain lagi. Jubah2 banyak dijual dengan harga mampu milik, ada yang semurah 20rial, ada yang mahal. Saya beli tak banyak pun, hanya beberapa helai untuk diri sendiri dan anak menantu.

Seronok masuk supermarket dia di tingkat bawah sebab ada banyak coklat dan biskut buatan sana yang sedap2 belaka. Ada satu tu biskut inti kurma Maamoul, agak sedap. Jadi saya beli serba sikit campur2 untuk bawak balik Malaysia. Harga murah2..ada yang semurah  0.50 sen satu pek, 1 rial dsb.
Nama supermarketnya Bin Dawood.



...bersambung di SINI


No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...