Himpunan Hijau Kuala Selangor



Alhamdulillah dengan izin Allah berpeluang hadir di Himpunan Hijau di Stadium Kuala Selangor malam tadi. Dalam perjalanan duk saling berbalas mesej dengan rakan masjid saya, janji nanti jumpa di sana. Singgah ambik wudhuk siap2 di rest area, bimbang nanti sesak tak jumpa sumber air/kelam kabut nak beratur panjang dalam orang yang begitu ramai tu.

Kami beramai-ramai bentang kanvas dan tikar sebelum lapik sejadah di tengah padang Stadium untuk bersolat Maghrib, kemudiannya solat Isyak disusuli dengan solat Hajat mohon pertolongan Allah. Begitu ramai orang.. MasyaAllah tak dapat nak cerita. Himpunan hijau di Stadium Kuala Selangor telah berjalan serentak dengan himpunan hijau di Negeri Sembilan. Tentu sekali di sana juga tidak kurang meriah sambutannya.

Terserempak dengan ramai kawan2 yang ikut turun, ada yang bertolak seawal lepas zohor untuk join konvoi bermotosikal dan juga konvoi kereta dari semua bahagian negeri Selangor. "Aku ikut konvoi Bangi", sms salah seorang rakan en suami. "Ok, berkumpul di tempat sekian sekian pukul sekian sekian", kata sms dan email yang diterima. Alhamdulillah, begitu utuh semangat berpasukan yang terjalin.

InsyaAllah moga ada ruang keadaan jadi lebih baik. Sama2 kita doakan... aminn

2 comments:

Cikli said...

Dalam hati ada taman hijau.

nur said...

Hijau menyejukkan pandangan..
Thanks cikli :)

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...