Kod Radio IKim.fm

Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah hari ini saya letakkan widget Radio Ikim.fm ke dalam blog.  Khusus untuk di-klik dengar sendiri waktu sesekali berpeluang duduk mengadap netbook asus saya yang cantik ini.. ha ha

Elok benar rasanya jika dapat sering2 luangkan masa mendengar radio Ikim yang jelas sangat berilmiah dan berinfomatif.  Bacaan ayat-ayat suci al-Quran, hadis Nabi SAW dan alunan zikir kerap diperdengarkan.  Lagu2 nasyid sesekali diselangi sebagai halwa telinga. Banyak ceramah dan tazkirah harian yang disajikan termasuklah yang disampaikan oleh penceramah hebat seperti Ustaz Pahrol dalam slot Mukmin Profesional, Ustaz Hj Zahazan dalam rancangan Tafsir Al-Quran dan juga Prof Dr Muhaya dalam rancangan Koleksi Bual Bicara serta  pelbagai program lain yang mampu mendidik jiwa seperti Motivasi Pagi, Keluarga Sakinah, Bicara Muamalat, Klinik Jawi dsb. 

Begitu juga dengan rutin kelas Bahasa Arab yang disiarkan yang jika istiqamah di-ikut InsyaAllah akan banyak membantu kita untuk dapat lebih memahami bahasa Arab.  Sesungguhnya adalah berbeza orang yang berilmu dengan orang yang tak berilmu. 
Ini dijelaskan melalui firman Allah yang bermaksud: 
Katakanlah, adakah sama orang yang mengetahui dengan yang tidak mengetahui. (Surah Az-Zumar 9) 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jika nak round cari sendiri, mungkin agak mengambil masa. Jadi disertakan di sini kod Radio Ikim.fm untuk memudahkan jika ada yang berminat untuk memasangnya di dalam blog.  

Cara meletakkannya ke dalam blog ialah:
  • Mula-mula ke ruangan >Dashboard >Layout >Html 
  • Sila copy n paste kod di bawah ke dalam ruangan kosong 'html' 
  • Kemudian tekan 'SAVE' 
  • Widget Radio Ikim.fm kini sudah tersedia untuk di-klik dengar... Alhamdulillah.

Kod:
<embed allownetworking="internal" allowscriptaccess="never" autostart="true" enablecontextmenu="false" enablejavascript="false" height="63" loop="false" name="RAOCXplayer" pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/" showstatusbar="1" src="http://cast2.serverhostingcenter.com/tunein.php/oalhadda/playlist.asx" type="video/x-ms-asf" width="100%"></embed>


Moga bermanafaat.

*pautan:  teknik belajar Bahasa Arab

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...