Beg kain sembahyang baru



Alhamdulillah, dapat beg baru... buah tangan dari seorang rakan anaknda yang baru balik dari Bangkok. Terus terbayang boleh pakai wat ganti beg kain sembahyang saya yang lama. Dah sizen benar dah beg yang lama tu... en suami pun dah pernah sound... ha ha

Badge 'doing dakwah everyday' yang tersangkut di beg lama terus berpindah sangkut di beg baru.. alhamdulillah :)

InsyaAllah pahala berjalan selagi mana barang yang kita beri digunakan oleh orang yang menerima pemberian. Itu kata ustaz yang pernah mengajar di kawasan kami satu waktu dulu. Contoh kata ustaz, kita beri pen pada kawan kita... maka pahala tetap mengalir selagi pen itu digunakan sampai dakwat habis. Apa yang kita beri, selama mana ia masih diguna dan dimanafaatkan, pahalanya tetap terus mengalir walaupun kita telah meninggal dunia.

Daripada Abu Hurairah ra, Rasulullah s.a.w ada bersabda yang bermaksud: “Apabila seorang mati, putuslah amalannya kecuali tiga perkara, (iaitu): Sedekah jariah, ilmu yang memberi faedah kepada orang lain dan anak yang soleh yang berdoa untuknya.” (HR Muslim)

Allah berfirman yang bermaksud:
"Dan kebaikan apa saja yang engkau semua lakukan, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui dengannya." (al-Baqarah:215)

Tqvm.. moga sentiasa dirahmati Allah... aminn

4 comments:

sal said...

Assalamualaikum ..apabila tengok beg ni..teringat waktu bulan ramadan nanti kena stand by beg sembahyang untuk gi surau..

Anonymous said...

agak lawa beg ini...semoga terus semangat beribadah dan berdakwah.

nur said...

Wsalam sal..
Tq.. itu ler, elok gak cari kan sal.
Latihan dan persiapan menuju Ramadhan.. Selamat Beramal


anon,
Alhamdulillah memang lawa...
Istiqamah cinta masjid

Anonymous said...

Beg baru di isi kain sembahyang
Di bawa ke masjid dirikan sembahyang...semoga Allah sayang.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...