Diari Muslimah 2014


"Ko nanti tulis ikut haribulan dia, ada haribulan dia...", ha ha.makcik siap pesan.

"Ha'ah, okay...",jawab saya sambil tersenyum-senyum.

Rasa senyum tu sampai ke telinga pulak tadi... :-) Alhamdulillah dapat diari free dari makcik Siah... he he.. Diari Muslimah untuk tahun 2014.. Alhamdulillah. First time saya dapat diari tahun baru seawal canggini.  Selalu tu dah nak masuk bulan Dua baru sibuk nak cari diari...huhu

Makcik sebenarnya dah seminggu tak datang masjid. Ada saya sms tanya, selsema katanya.."Kalu sihat makcik datang..", katanya. Saya balas balik sms, doa agar makcik cepat pulih.  Moga boleh segera kembali ke masjid.

Makanya, tadi sampai2 di ruang solat, nampak dah ada makcik Siah.. alhamdulillah. Saya duduk agak jauh dari makcik, tapi duduk tak lama makcik bagi sign panggil. Masa bersalam, rasa panas lagi tangan makcik.

Saya terus tegur, "ish panas lagi ni tangan.. makcik.."

"Hah ya lah acik demam lagi...", jawab makcik sambil menghulurkan diari baru itu...

"Lahaii..makcik tenkiuu..", bisik saya. Makcik senyum2 happy.
Semoga Allah kurniakan kesihatan yang berpanjangan buat makcik...amenn



No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...