Anak kucing nama LuLu

Alhamdulillah pagi ni bukak2 pintu dapur, terdengar suara en suami bercakap-cakap ,..'waaa..bawak anak hari ni ya...'

Saya terus ikut pegi jengok,... Waaaa.. Bobo datang dengan anak dia pagi ni..' ya Allah selama hari ni saya duk tertanya2 mana la perginya anak-anak Bobo yang beranak di dalam pasu rumah kami hari tu. Lama juga la saya duk tolong tengok2kan Bobo dan anak2nya..rasa macam sibuk benar time tu jaga kucing dalam pantang..ha ha

Dek tak cukup zat barangkali, tak lama lepas tu, innalillah salah seekor dari 4 anaknya mati. Yang tiga lagi nampak lemah juga tapi saya berdoa agar panjang usia mereka. Bobo tiga empat kali memindahkan anak2nya dalam tempoh sebulan lebih tu. Pernah di-angkut anak2nya duduk dalam parit di hujung laman.

Saya tetap sediakan makan minum Bobo yang memang nampak sangat lemah lepas beranak.

Namun selepas sebulan lebih dalam pantauan saya..tiba-tiba Bobo dan anak-anaknya hilang terus dari rumah kami. Tak tau apa cerita. Pindah ke mana, mati ke hidup ke anak Bobo..tak tau citer. Mungkin Bobo merajuk sebab kami sekeluarga pernah tinggalkan dia pada suatu ketika selama tiga hari. Namun makanan dan air tetap ada ditinggalkan tapi makanan ProDiet tu je la dan air pun air kosong je. Kalau tak selalu hari2 Bobo dapat makan nasi lauk ikan dan minum air susu.

Jadi hari ini setelah dekat dua bulan menghilang, Alhamdulillah akhirnya Bobo muncul dengan anaknya yang diberi nama LuLu. Mungkin yang dua lagi anak Bobo tak panjang umur...huuu..
Innalillah

Nama LuLu tu, anak bongsu saya yang kasi nama. Katanya, nama singkatan dia Lu. Jadi boleh panggil....'Lu, mai sini Wa nak kasi makan...' ish ish  .. anakku. :-):-)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...