Kopi-O panas dan Kueh Ros

Kalau hari tu saya berseorangan pergi mengambil kueh rempeyek yang ditempah, kali ni ada dua orang yang eskot iaitu en suami dan anak bujang..he he..  Di pertengahan jalan singgah solat di masjid kaler biru yang sering jadi tempat persinggahan kami jika jalan2 hala ke sana.  Waa... rupa2 nya time tu sedang berlangsung majlis Maulidur Rasul.  Jadi ada la peluang bersalam-salaman dengan ramai orang time lepas solat sebelum kami meneruskan perjalanan nak pergi ambil lagi 3kilo rempeyek.

Puas hati tengok cara drive anak bujang yang makin improve.  Kiranya perjalanan kami ada tujuan sampingan lah.... sekali dengan nak train anak bujang yang masih baru dengan lesennya, memandu dalam jarak yang jauh sikit... biar lebih sikit cabarannya.  Nampak cam ok, boleh la... kira lulus la bagi mama...  :)

Sampai2, kami dihidangkan lagi dengan kopi-O panas.  Masa datang seorang diri tempohari, ada dapat hadiah setin serbuk kopi tu dari makcik .. suka..  Rasa kopinya boleh tahan sedap, nama brand kopi pulak bukan main-main... cap "Keris Bersilang... Ismail Guru Quran."  :) 

Terasa nikmat minum kopi-O panas bila kombain makan dengan goreng pisang, kueh bahulu dan satu lagi kueh tradisi yang makcik tu pandai buat iaitu Kueh Ros aka Kueh Goyang.  Terer betul makcik... sume kueh pandai... Jangan tak tau ya, saya dah booking siap2 makcik untuk belajar buat Rempeyek.  Dah buat temujanji dah, kalau Allah izin, tarikh kejadian InsyaAllah sekitar bulan February.  Nanti kalau jadi Rancangan Kuali tu, akan dibuat posting kisah 'Belajar Buat Rempeyek' InsyaAllah.

"Nenek masa muda kuat lari...", kata makcik pada anak bujang saya.  Masa tu sibuk en suami dan anak bujang duk interview makcik, mintak cerita kes berlari kena kejar harimau tempohari... (kalau nak tau cerita meh baca kat sini)


Sekian wassalam.




No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...