Berlaku satu lagi kematian... Innalillahi wainna ilaihirajiun


Baru balik dari rumah emak kawan saya kak zie yang juga merupakan jiran kami. Ayah kak zie telah kembali ke rahmatullah selepas Maghrib semalam. Baru dua tiga hari lepas ada berlaku kematian di kawasan perumahan kami, tiba2 semalam dikejutkan lagi dengan berita kematian. Innalillahi wainnailaihirajiun... Saya tak ikut ziarah jenazah yang selamat dikebumikan malam tadi sebab en suami masih di Masjid Sri Petaling. Jadi pagi ini baru keluar, terus ke rumah makcik yang jaraknya dalam 500m dari rumah saya.

Sedih melihat raut wajah makcik yang baru ditinggal pergi. Moga makcik sekeluarga tabah menghadapi kehilangan orang tersayang. Didoakan agar roh arwah pakcik di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh... amiinn


Dari Anas bin Malik r.a meriwayatkan bahawa baginda Rasullullah SAW bersabda: Tiga perkara akan mengikuti mayat. Dua akan kembali dan tinggal yang satu. Akan mengikutinya (ke kubur) ahli keluarganya, hartanya dan amalannya. Kemudian harta dan ahli keluarganya akan kembali, tinggallah bersamanya amalannya. (HR Muslim)

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...