Pengalaman naik public transport

Di satu pagi yang cerah, untuk pertama kalinya saya melalui suatu pengembaraan. First time naik bas dari kawasan perumahan kami untuk ke satu destinasi.

Mula2 parking kereta hampir dengan bus-stand supaya senang nak tunggu dan naik bas.
Tapi tak payah tunggu pun, turun je kereta, bas yang tunggu kami. Sukanya hati... la..la..la.. Dapat tempat pulak yang paling depan.. ha ha... jadi mata tak bergerak ke lain, asyik pandang depan je. Satu tangan menggenggam kemas handbag satu tangan lagi stand-by nak pegang tiang besi kalau2 bas brek mengejut.

Lepas turun bas, lintas jalan dan berjalan di sepanjang kaki lima deretan kedai menuju ke stesen komuter pula. He.. he.. sambung naik komuter pulak kami untuk sampai ke tempat yang dituju. Seronok dapat merasa komuter baru. Ada tersedia tv di setiap koc. Kusyen tempat duduk terserlah baru, cantik berwarna biru. Semua baru dan bersih.
Takde la rasa lama sangat duk dalam keatapi tu. Sambil citer2 sambil2 tengok pemandangan. Hepi je rasa dengan pengalaman baru hari tu. Lenkali mesti nak kena naik lagi public transport untuk nak elakkan jam dan kesukaran dapat parking.

Destinasi kami ialah Pesta Buku Antarabangsa 2012 di PWTC.


** ke Pesta Buku lagi sehari sebelum ianya berakhir. Bermakna ini kali ke 3 kami ke sana untuk musim ini.. :)

3 comments:

Anonymous said...

mesejnya naiklah public transport...kalau tak selalupun sekali sekala.,,break the routine...for some excitement and new experience.

Cikli said...

public transport patut sama kita gunakan.

nur said...

anon
cikli...

betul3x
amat praktikal guna public transport, jimat tenaga dan wang ringgit.. he he

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...