Malam 6 Ramadhan - Iftar dan Terawih di Masjid Jalan Duta

Alhamdulillah, dapat sekali berpeluang ke Masjid Jalan Duta di malam 6 Ramadhan.  Sampai dah agak suntuk dengan waktu berbuka, jadi anak2 nampak agak terkilan sebab stok Bubur Lambuk habis sudah... Saat nak berbuka, tiba-tiba hambaAllah yang duduk berhampiran menghulurkan satu mangkuk bubur lambuk pada kami.  Oh alhamdulillah terimakasih, dapat juga akhirnya anak2 merasa bubur lambuk Masjid Jalan Duta... rezeki...

Selepas berbuka puasa kami bergegas naik escalator ke tingkat atas untuk solat Maghrib.  Selepas baadiyah 2 rakaat, kembali turun ke ruangan tadi untuk beratur mengambil makanan.  Alhamdulillah, boleh tahan sedap lauk yang disediakan.  Kami sekali lagi makan secara berjemaah, beramai-ramai menjamu selera.  Dah selesai semua, naik sekali lagi melalui escalator ke tingkat atas untuk solat Isyak serta berterawih.  Buat terawih setakat 8 rakaat sahaja kerana kami selepas itu terus ke Section 17 PJ menghantar anak masuk asramanya.

Masjid Jalan Duta sangat cantik, besar, lapang serta banyak fasiliti berbanding masjid di kawasan kediaman kami.  Namun mungkin sebab sudah terbiasa dengan aura dan suasana di tempat sendiri, maka saat berada di atas karpet tebal di Masjid Jalan Duta, hati terasa teringat-ingat untuk kembali ke masjid kami.  Teringat2 suara dan bacaan para Imam di masjid kami yang sudah begitu sinonim dengan para jemaah.. Alhamdulillah.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...