Buat Tawaf Sunat

....bersambung dari SINI


Terpahat di ingatan, pada malamnya hari Khamis 7/11/19 itu alhamdulillah sebelum azan Maghrib berkumandang, , saya berdua dengan rakan sebilik Laila bergegas ke masjid untuk Maghrib dan Isyak. Dah azam, hanya akan balik hotel untuk dinner selepas solat Isyak.

Alhamdulillah suasana agak tak begitu ramai orang.. Jadi saya pun mencapai kata sepakat dengan Laila, jom buat Tawaf Sunat. Alhamdulillah, sekejap saja dalam 20minit dah boleh selesai 7pusingan tawaf memandangkan pusingan kami agak berdekatan dengan Kaabah.

Selesai tawaf kami berdua menyusur keluar ke arah ruangan terletaknya air zam-zam. Kami minum dulu air zam-zam sebelum mula mencari tempat untuk solat sunat tawaf.

Ya Allah, syukur alhamdulillah dipermudahkan Allah untuk dapat duduk di ruang solat wanita yang kedudukannya betul2 berhadapan dengan pintu Kaabah... Dapat duk depan pulak tu... Subhanallah. Dapat rasa Allah permudahkan urusan ibadah kami di malam itu. Dapat saya rasakan manisnya ibadah di waktu Maghrib hingga Isyak malam itu... Allahu...





Duduk lama beriktikaf di situ.... sehinggalah selesai solat baadiyah selepas Isyak. Masih di situ, di depan pintu Kaabah walau jarak agak jauh tapi kedudukan kami betul-betul mengadap pintu Kaabah. Alhamdulillah syukur ya Allah. Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Allah Allah Allah...

Jam di Safwa Tower menunjukkan hampir pukul 8malam semasa kami masih berada di dataran kaabah. Di sana Maghrib pukul 5.36pm dan Isyak 7.06pm.
Syukur alhamdulillah ya Allah atas nikmat ini....











..bersambung di SINI


No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...