Menu di Mekah


...sbgn dari SINI

Alhamdulillah... Makanan di hotel Orchid Safwa Tower agak mewah. Banyak dessert dan pelbagai roti terhidang sebagai side kick menu utama. Tapi mungkin sebab saya tak berapa sehat dua tiga hari di Mekah jadi makan pun biasa2 saja. Kurang berselera gitu jadi makan pun hanya untuk alas perut saja. Hari mula2 saja berselera. Suka sangat bila tengok ada dessert faveret, trifle...terhidang penuh satu meja di ruangan dessert.



Pemandangan dari dalam food court hotel pula memang first class. Sangat terhibur, boleh cuci2 mata tengok orang ramai berpusu2 berulang alik ke masjid dan balik ke hotel masing-masing. Kami selalu ambil peluang duduk di meja yang boleh tengok pemandangan.



Namun bila ujian demam melanda, aduhai.. selera makan jadi tak berapa nak ada. Innalillah. Saya hanya ambil air panas kosong perah dengan hirisan lemon saja sebagai minuman.  Makan pun, kadang hanya mampu makan epal saja, tak kena dengan tekak time tu untuk makan menu buffet food court hotel. Lalu en suami ajak ke restoren D'Saji Malaysia yang terletak di bawah hotel kami(dalam bangunan Safwa Tower) Alhamdulillah baru la ada rasa nak makan...selera Malaysia lah katakan...hahaha.

Alhamdulillah sempat dua kali pegi D'saji..sekali pergi makan bihun goreng, en suami makan mi goreng(31.50rial) dan minum teh tarik (3rial). Second time pergi order nasi lemak dan dua gelas teh tarik(27rial)..huuu..agak mahal sikit harga tapi boleh tahan la sedap... Alhamdulillah



Mutawif kami rekemen saya minum Pepsi, inshaaAllah dapat membantu untuk cover demam katanya. Alhamdulillah benar sekali, dengan izin Allah Pepsi agak mujarab la untuk kurangkan demam saya.. Wah ilmu baru ni.. Moga ada manafaatnya buat yang membaca kisah pepsi ini dan boleh cuba minum kalau di uji demam ketika di Mekah atau Madinah.

Wallahu 'alam. 

..bersambung di SINI

No comments:

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...