Tazkirah 10 Ramadhan

Pada malam ke 11 Ramadhan, masjid kami menerima kunjungan salah seorang ulamak dari Palestin... alhamdulillah. Ucapan beliau yang disampaikan dengan bantuan seorang penterjemah bahasa, begitu menarik tumpuan para jemaah yang hadir.

Bila mendengar apa yang beliau cuba gambarkan, terasa terharu takkala mengingatkan keperitan yang sedang dilalui oleh saudara saudara Islam kita yang sekarang berada di bumi Palestin. Ibarat cubit tangan kanan, tangan kiri pun terasa. Tidak tergambar kesulitan yang terpaksa mereka tempoh secara berterusan sejak bertahun-tahun. Mohon agar sentiasa dalam perlindungan Allah, mohon agar sentiasa didatangi bantuan Allah...aminn


Yahudi sebagaimana yang kita sedia maklum adalah kaum yang banyak melakukan kerosakan di mukabumi ini. Dalam Surah Al-Baqarah banyak menceritakan tentang perlakuan keji mereka terutamanya terhadap Nabi Musa as. Sifat mereka suka mengumpul harta benda dan suka mengambil hak milik orang.


Kita yang tak mampu pergi ke Palestin, mesti sama-sama ikut menyumbang dalam jihad untuk membebaskan Masjidil-Aqsa. Di bulan Ramadhan yang barokah ini marilah kita salurkan bantuan melalui doa, sumbangan wang dan barangan keperluan kemanusiaan yang penting seperti makanan, ubat-ubatan, pakaian dll di samping memboikot produk yang ada kepentingan Yahudi.

Biar ada dalam hati kita keinginan yang kuat untuk membantu
penduduk Palestin/Gaza yang telah sekian lama dizalimi, dicederakan, dibunuh, dinafikan hak dan dikepung oleh regim zionis yahudi zalim. Penduduk Gaza sangat memerlukan bantuan kemanusiaan untuk mereka meneruskan hidup seperti kita, manusia biasa.
Bebaskan bumi Palestin! Allah hu Akbar!

6 comments:

Cikli said...

palestin menggerakkan semangat jihad kita

nur said...

Betul tu Cikli...
Semoga dengan ketabahan serta semangat jihad yang wujud di dalam hati pejuang-pejuang Hamas akan dapat merampas kembali bumi Palestin suatu hari nanti. Insyaallah!!!

Anonymous said...

Kita juga patut bersimpati kpd kafir yahudi ini kerana mereka akan kekal dibakar api neraka.

Manakala sdra seIslam kita di Palestin insyaAllah berbahagia di Syurga Allah nanti, walaupun ditindas dan disiksa di dunia ini. Allah Maha Adil.

sal said...

moga Allah memberi pertolongan dn perlindungan kepada para penduduk palestin ..

serta memberinya kekuatan untuk meneruskan kelangsungan hidup bagi mempertahankan agama, negara dan bangsa...

moga kita jg mudah untuk menyalurkan bantuan kemanusiaan kepada mereka mengikut kemampuan...

nur said...

anon,
Mereka yang berbuat kerosakan akan terima padahnya nanti..

nur said...

sal,
begitulah harapannya... sama2 kita berdoa untuk keselamatan saudara seIslam kita di sana.. bila nampak tabung Palestin, jangan kita teragak2 untuk ikut sama menyumbang.. banyak2 kita bersedekah di bulan Ramadhan ini, kan sal..

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...